Kommande inlägg....

Jag har framtida planer på att försöka göra fler av mina bilder digitala. Mina första resor fotograferades med negativ film. Jag övergick under några år till diafilm men idag fotar jag digitalt.

Har i dagarna redigerat 159 scannade foton från en resa 2001. Den resan var ett 5 månader långt äventyr genom Asien.

Äventyret började i Beijing och resan gick söderut genom Kina, upp på den Tibetanska högplatån och in i norra Laos. Resan fortsatte genom Kambodja. Ett land jag försökte besöka när jag reste genom Vietnam hösten/vintern 1997. På grund av oroligheter i landet rekommenderades man att inte resa in i landet men nu var det dags. Äntligen fick man se Angkor Vat i verkligheten.

Så nu ska jag försöka scanna in negativ och dior från mina resor vilket är lite tidskrävande. men det är samtidigt spännande att få återuppleva gamla reseminnen.

Satt härom kvällen och gick igenom bilder från Peru. Ett starkt reseminne är när jag och min bror vandrade den 5 dagar långa vandringen längs Inkaleden till Machu Picchu i Peru. Efter en mycket jobbig vandring längs den slingriga Inkaleden stannade vi på ett pass ungefär 5000 meter över havet. Vi fiskade fram en Snickers ur fickan och delade den broderligt med fickkniven. Aldrig har en Snickers smakat så gott!!


Vill ni se fler foton från tidigare resor är ni välkomna tillbaka.

/Mattias


Kommentarer
Postat av: Andreas Granberg

Ja, världens godaste snickers säljs längs inkaleden.



Jag minns det som igår, det börjar att vattnas i munnen när jag tänker på det!



/ Andreas

2009-12-07 @ 12:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0