Expedition Sibirien, Central Asien och Mongoliet

Jag har bokat in mig på en expeditionsresa med bil till Mongoliet och tillbaka.

Texten som lockade mig att följa med på denna expedition:

”Expeditionen går genom åtta tidszoner genom central Asien till Mongoliet - Ett av världens mest orörda och outforskade länder där det rycktas om att det inte ens finns 10 mil asfaltväg utanför huvudstaden. Här finns förmodligen fler jakar, kameler och hästar än bilar. Höga bergskedjor och oändliga gröna grästäpper blir till stäpp innan vi når Gobiöknen.”

”En äventyrsresa till andra kulturer där en del människor fortfarande lever som nomader under helt andra livsvillkor. Sevärdheter som buddisttempel och dinosaurie lämningar lockar också. Vi har även som mål att besöka Mongoliets största festival Naadam”.

Jag åker med Ronnie och Lena som leder expeditionen i två expeditionsutrustade Toyota Land Cruisers. Äventyret beräknas starta den 14 juni och efter cirka 45 dagar och 1700 mil är vi tillbaka i Sverige.

/Mattias

Lär mer på deras hemsida:
http://www.4x4expedition.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0