Förra veckans förberedelser inför resan...

I måndags flydde vi solens hetta och hoppade in i bilen och drog igång AC:n. Gud vad svalt och skönt...har aldrig haft en bil med AC innan så är ovan vid känslan!

Vi åkte ut till JULA och köpte ett nytt campingkök, det blev ett Primus ALTE STOVE som jag kikat på tidigare. De hade bra pris på det köket, 1199 kr.

På kvällen bakade vi en Amerikansk Limepaj som Tove ska ha med sig på tjejfest. Eftersom det bara skulle vara äggulor i pajen så var vi tvungna att baka lite maränger med choklad...

Länk till dagens bakning finns under: "Vår Bakstuga”, i högerkanten på sidan under LÄNKAR, där finns även en länk till "Våra Lunch & middagstips"!

Tisdagen tillbringades på ett badlakan ute i solen. Ni kanske inte ser det som en direkt förberedelse att ligga och sola sig men det är det faktiskt. Måste ju få lite bränna innan man ska ned till sydliga breddgrader så man inte bränner sig det första man gör...på onsdagen jobbade jag...och p
å torsdagen sov jag nästan hela dagen eftersom jag bara fick cirka 3 timmar sammanhängande sömn på mitt arbete under natten.

På fredagen fixade jag en 2012 gasoltub som vi ska ha till det nya köket. Köpte även en Gasvarnare ”Gasgard” som indikerar läckage och som visar när gasen börjar ta slut. Den ska vi ha till gasolflaska PK5 på taket som förser vår stekhäll från Muurikka....p
å lördagen var det jobb igen...

På söndagen åkte vi ut och gjorde lite förbättringar i hyllsystemet i Defendern, slipade rost på främre kofångaren, grundlackade den.

På måndagen svartlackade jag kofångaren, bytt gångjärn på passagerarsidan, kopplade in gasolen och på tisdagen ska jag sätta på nya däcken sen är det bara att boka en tid för hjulinställning...så nu är det lite mindre saker att göra på förberedelselistan.

Tar lite bilder och lägger ut när allt börjar bli klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0